نمايش «مجلس ضربت زدن»
نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی


محمد رحمانيان
 گفت: نمايش «مجلس ضربت زدن» را در دهه سوم خرداد به صحنه مي‌بريم.

 

اين نويسنده و کارگردان در گفت‌و‌گويي با خبرنگار تئاتر ايسنا بيان کرد: حدود يک ماهي است که در حال تمرين براي اجراي نمايش «مجلس ضربت زدن» هستيم، اميدوارم همان‌طور که تاکنون ديگر نمايشنامه‌هاي بهرام بيضايي را بدون تغيير در ايران کار کرده‌ايم،‌اين اثر را هم طبق همان متني که چاپ شده و در بازار وجود دارد اجرا کنيم.

 

رحمانيان با اشاره به اينکه زمان اجراي نمايش بعد از 20 خرداد خواهد بود،‌ افزود: بخشي از کارهايي که انجام مي‌دهيم مربوط به آماده سازي دکور است که محسن شاه ابراهيمي مدير هنري و طراح صحنه و لباس اين نمايش دکور سنگيني را آماده مي‌کند. براي نصب اين دکور پنج روز وقت نياز است و براي اينکه بازيگران در اين دکور هماهنگ شوند هم سه روز زمان لازم داريم.

 

وي که قرار است نمايش خود را در سالن اصلي تئاترشهر اجرا کند، درباره چيدمان دکور سنگين نمايش و اينکه براي جلوگيري از بروز اتفاقاتي که زمان اجراي نمايش «ترور» رخ داد،‌ چه تمهيداتي درنظر گرفته شده است؟ پاسخ داد: در سالن اصلي تئاترشهر پيش از اين دکورهاي سنگيني نصب شده و مثلا آقاي رفيعي در قبل از انقلاب، يا بهرام بيضايي و فرهاد آئيش براي برخي نمايش‌هاي خود دکورهاي سنگيني در اين سالن داشته‌اند،‌ اما آنچه در «ترور» رخ داد دلايل ديگري داشت. دکور نمايش «مجلس ضربت زدن» به جايي وصل نيست که سبب سقوط چيزي شود و با حرکت بازيگران حرکت مي‌کند.

 

او در پايان تاکيد کرد که نمايش «مجلس ضربت زدن» را با رعايت امانتداري نسبت به متن اصلي بتواند اجرا کند.

 

به گزارش ايسنا، نمايش «مجلس ضربت زدن» نوشته بهرام بيضايي است که تاکنون اجراي عمومي نشده است. اين نمايش با کارگرداني رحمانيان ماه رمضان در تالار اصلي تئاترشهر با بازي بازيگراني همچون امير جعفري، اشکان خطيبي، سينا رازاني، رضا مولايي،‌رامين ناصرنصير و مهتاب نصيرپور به صحنه مي‌رود.

 

رحمانيان پيش از اين همين نمايشنامه را نمايشنامه‌خواني کرده بود اما امسال آن را در قالب اجراي عمومي به صحنه مي‌برد.

 

«مجلس ضربت زدن» که حدود 15 سال قبل توسط بهرام بيضايي نوشته شده، درباره شخصيت و ضربت خوردن اميرالمؤمنين حضرت علي (ع) است که در کنار آن داستان ديگري هم با محوريت يک نمايشنامه‌نويس و گروهي تئاتري براي نگارش داستاني درباره حضرت اميرالمومنين (ع) شکل مي‌گيرد.

 

از برخي ديگر از عوامل اجرايي اين نمايش هم مي‌توان به محسن شاه‌ابراهيمي (مدير هنري)،‌ عبدالله اسکندري (طراح گريم)، اشکان خطيبي (مشاور کارگردان و مجري طرح)،‌ فردين خلعتبري (موسيقي) و مهدي ساکي (طراح حرکات رزمي) اشاره کرد.

 

همچنين بخشي از موسيقي اين نمايش توسط فردين خلعتبري در استوديو ضبط مي‌شود و بخشي ديگر آواها و صداهايي از سازهاي بدوي است که از گوشه و کنار جهان جمع‌آوري شده و توسط مهدي ساکي و زير نظر فردين خلعتبري به طور زنده اجرا مي‌شود.

منبع: ايسنا





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: